Zimowy relaks

Zima sprzyja rozleniwieniu. W pochmurne dni spacery stają się przykrym obowiązkiem, a wyjścia na fitness wyzwaniem większym niż zwykle. Długie i mroźne wieczory (po położeniu Zo spać) zachęcają do siedzenia owiniętą w koc i gapieniu się w telewizor z kubkiem gorącego kakao/herbaty/grzańca w ręku. Do tego podjęte ostatnio przeze mnie rzucanie palenia jest doskonałym usprawiedliwieniem do nieograniczonego pochłaniania niekoniecznie zdrowego żarcia. Co przy braku fitnessu owocuje powolnym, acz systematycznym przyrostem sadła:P

Dlatego też, zamiast codziennie gapić się bezmyślnie w telewizor, postanowiłam wprowadzić swojego rodzaju plan wieczornych zajęć. Aczkolwiek plan to złe słowo, po prostu staram się organizować sobie wieczory tak żeby, po pierwsze, nie zwariować i wytrzymać w niepaleniu, a po drugie żeby do wiosny móc zmieścić się w drzwiach... Oto moje sposoby na zimowe wieczory:

1. Wieczorne SPA
Dziecko poszło spać, można więc bezkarnie zrelaksować się w gorącej kąpieli z pianą o zapachu piernika i żelem pod prysznic o zapachu czekolady z pomarańczą. Na deser balsam do ciała również o zapachu czekolady i gotowe:) Nie dość, że obeszło się bez pochłaniania kolejnej tabliczki, to jeszcze do tego skóra jest nawilżona, mózg zrelaksowany i tylko małż kręci nosem, że w całym domu pachnie ciastkami.
2. ZPT
Ostatnio wróciłam do lepienia kolczyków z modeliny. Rozpoczęłam też walkę z maszyną do szycia. Oczywiście nie ma opcji żeby robić wszystko na raz ale spokojnie jeden wieczór można poświęcić na jeden rodzaj zajęć praktyczno-technicznych:P
3. Blogosfera/internety
Specjalnie nie nazwałam tego punktu pisaniem tekstów na bloga, bo to akurat robię pokątnie kiedy nadarzy się okazja i atak pisarskiej weny. Nie mniej jednak przynajmniej raz w tygodniu staram się nadrabiać blogowe zaległości i zaglądać do blogów, które czytam, albo przynajmniej podglądam. Nie zawsze komentuję, ale prawie zawsze jestem na bieżąco:)
Jak nie jestem na innych blogach to kombinuję co by tu zepsuć na swoim np. przez modyfikację zakładek takich jak "kontakt".
4. Wieczór serialowy/filmowyZazwyczaj mamy z małżem dwa takowe - jeden w poniedziałek (kiedy oglądamy Walking Dead, a przy okazji BBT), a drugi w piątek (kiedy oglądamy filmy albo seriale, z którymi nie jesteśmy na bieżąco). Przy okazji oglądania można sobie też dogodzić przekąskami, niekoniecznie zdrowymi, w końcu nie robimy tego codziennie;)
5. Fitness
Na razie w fazie bardzo intensywnego planowania. Chociaż moja ukochana zumba nijak mi pasuje godzinowo postanowiłam dłużej się tym nie zasłaniać i raz w tygodniu znaleźć czas (a raczej motywację) na wycieczkę do jednej z okolicznych fitnessowni. Pierwsza eskapada w najbliższy poniedziałek.

Ostatnie 2 miejsca zostawiam sobie na klasyczne "nic nie robienie" albo "wyjścia ze znajomymi". Chociaż to drugie zdarza mi się zdecydowanie rzadziej. Dla bardziej pracowitych w pustych miejscach może pojawić się odgruzowywanie mieszkania, prace porządkowe itp. itd.

A Wy jak spędzacie coraz dłuższe zimowe wieczory?

Udostępnij ten post

8 komentarzy :

  1. Muszę koniecznie odwiedzić Yves Rocher i kupić ten żel, uwielbiam kompozycję zapachową czekolady i pomarańczy, ale najbardziej mi pachnie właśnie o tej porze roku :)

    Miłego wieczoru!
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ostatnio ćwiczę przewalanie się na kanapie z pilotem w ręku lub laptopem na kolanach. Często tez przesiaduję z ksiażkami... prawie do rana. Piątkowe wieczory to już standardowo owijanie salcesonu na rurze :). Muszę sobie urozmaicić wieczory...

    OdpowiedzUsuń
  3. Wolne wieczory mówisz... przez ostatnie 3 miesiące wyglądają tak: kąpiel, karmienie, usypianie... potem ja wskakuję w pidżamę i do łóżka bo ostateczna pobudka o 4.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm... dziecko przy cycku, zrobić coś do jedzenia dla siebie, zmiana pieluchy, dziecko znów jest głodne więc cycek, zmiana pieluchy i tak do rana z krótkim przerwami na sen :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Domowe spa w piątkowy wieczór, czekam z utęsknieniem cały tydzień.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nasze wieczory niebezpiecznie się skracają, bo panna Lulencja coraz częściej chodzi spać przed 22. Zostaje czas na kolację przy serialu. Tyle niestety :( Marzy mi się powrót do ZPT w formie szydełkowania i czytanie książek, ale jednak ten jeden odcineczek dziennie wygrywa ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie króluje szydełko :)

    Bardzo spodobał mi się Twój blog więc nominowałam Cię do Liebster blog award mam nadzieję, że lubisz tego typu zabawy.
    A po pytania zapraszam tutaj: http://mamamusia-i-lobuziaki.blogspot.com/2014/12/22-wyroznienie-blogowe.html?showComment=1417972606745#c9128432437440104729

    OdpowiedzUsuń
  8. Zima tak działa na człowieka, że właśnie nic nie chce mu się robić, a najgorszą męką jest wstawanie z łóżka. Jednak trzeba się przemagać i coś robić dla siebie, by nie popaść w letarg i nie tracić życia na siedzeniu w domu :)

    OdpowiedzUsuń

Pani Fanaberia - blog parentingowy z przymrużeniem oka © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka