Mapa marzeń

Nareszcie! Stało się. Po kilku przymiarkach mapę marzeń mogę uznać za zakończoną. Zostało trochę miejsca na ewentualne doklejki, ale pojawią się one jak/jeśli coś odpowiedniego wpadnie mi w oko.

Do stworzenia mapy użyłam:
1.    Jeden kwadratowy arkusz papieru – może być brystol, ja skorzystałam ze zwykłego bloku rysunkowego, łącząc kilka kartek do uzyskania pożądanego kształtu;
2.    Długopis/ołówek do oznaczenia poszczególnych sfer na mapie;
3.    Czasopisma – u mnie zaczynając od cosmopolitana, przez sens, forbes, aż do gazet o wnętrzach i podróżach;
4.    Nożyczki do wycinania obrazków;
5.    Klej.
Tyle o przygotowaniach. Czas na działanie.

Na początku z posiadanych gazet wycięłam wszystkie obrazki, które mi się podobały, albo które mnie inspirowały, bez zastanawiania się nad tym jaka to kategoria czy coś w tym stylu. Potem podzieliłam kwadratowy arkusz na 9 sfer. W Internecie znalazłam też wersję z podziałem na okręgu, ale kwadrat wydawał mi się łatwiejszy do zarządzenia. Z informacji z kilku stron poruszających temat mapy marzeń zrobiłam sobie swoisty wyciąg rzeczy dla mnie najistotniejszych i tak oto powstała poniższa siatka:

Bogactwo
Pieniądze
Prosperita
Sława
Reputacja
Mądrość
Miłość
Związki
Partnerstwo
Rodzice
Przełożeni
Autorytety
Jedność
Zdrowie
Samopoczucie
Centrum – Ja idealna
Dzieci
Twórczość
Hobby
Nauka
Wiedza
Medytacja
Praca
Kariera
Ścieżka Życiowa
Podróże
Przyjaciele
Pomocni Ludzie
Jeśli chodzi o zawartość poszczególnych obszarów, kiedy skończyły mi się wycinki z pierwszej tury, wszystkie gazety przeglądałam jeszcze raz mając pod ręką poniższe wytyczne.

Jedność, Zdrowie, Samopoczucie, Centrum – Ja idealna
Obszar stosunkowo łatwy, przynajmniej w mojej ocenie. Możemy umieścić w nim swoje zdjęcie otoczone naszymi marzeniami o sobie samym, a więc zdjęcia modelek/aktorek, do których chcielibyśmy być podobni. U mnie w tym obszarze znalazła się Marilyn Monroe oraz Jessica Alba. Pierwsza za całokształt, druga za styl z tego konkretnego zdjęcia, które umieściłam na mapie. Do tego zdjęcie super fajnej babki tańczącej taniec hula oraz modelki, która bardzo podoba mi się zarówno w kwestii stylu jak również fryzury. Jedno zdjęcie ćwiczącej jogę i hasło: SEXI ZACZYNA SIĘ W GŁOWIE i voila.

Bogactwo, Pieniądze, Prosperita
Ten obszar okazał się niezbyt wymagający ponieważ wklejałam tutaj wszystkie materialne rzeczy jakie chciałabym mieć, a przynajmniej te które znalazłam w gazetach.  Zaczęłam od banknotów, przez biżuterię, samochód, nowy dom, skończyłam na drobiazgach w stylu aparat czy drogi zegarek itd. Można też symbolicznie wkleić złotą rybkę.

Sława, Reputacja, Mądrość
Pierwsze schody. W marzeniu o tym obszarze skupiłam się głównie na tym jak chciałabym być postrzegana w pracy, jak również na symbolach. Sprawdzą się tutaj: górskie szczyty, strzeliste wieże, elementy sakralne takie jak figurka Buddy.
Poza tym wszelkie trofea, nagrody, puchary, dyplomy oraz dzieła sztuki – tego akurat w moich gazetach brakowało.

Miłość, Związki, Partnerstwo
Z tą sferą również nie miałam większych problemów. Skupiłam się bowiem na zdjęciach uśmiechniętych, zakochanych par oraz symbolach takich jak dwa serduszka, kamienie szlachetne.
Dopuszczalne są również dwa delfiny, dwa gołębie, dwa łabędzie, kwiaty (najlepiej róże lub peonie), obrączki itp. Ważne jest aby wklejając parę zwrócić uwagę na ich oczy i mowę ciała – czy oboje wyglądają na szczęśliwych, czy patrzą w tę samą stronę? W gazetach nie brakuje zdjęć w których na pierwszy rzut oka wszystko wygląda ładnie, a jak się przyjrzeć to okazuje się, że facet patrzy w zupełnie inną stronę niż kobieta, albo mowa ciała wskazuje na ograniczanie jednej ze stron (np. sposób w jaki jest obejmowana mężczyzna).

Dzieci, Twórczość, Hobby
Sfera również dosyć przyjemna i łatwa w wizualizacji, przynajmniej jak dla mnie. Można w niej umieszczać zdjęcia uśmiechniętych dzieci w towarzystwie rodziców, ale również obrazki przedstawiające formę rozrywki u mnie zumba i garncarstwo, aczkolwiek to drugie głównie dlatego, że nie znalazłam nigdzie lepianek z modeliny. Wyzwaniem okazało się znalezienie zdjęcia uśmiechniętego dziecka w towarzystwie rodziców… Nawet w gazecie o rodzicielstwie – jedyny promowany model – dziecko plus matka, ale o tym innym razem.

Rodzice, Przełożeni, Autorytety
Tutaj napotkałam kolejne trudności. Głównie dlatego że nie mam zdjęcia moich rodziców razem, takiego wywołanego, nadającego się do wykorzystania. W związku z tym skupiłam się na symbolach: kominek z płonącym ogniem, choinka i kwiaty. Do tego dużo miejsca do wykorzystania.
Inne symbole którymi można się wspomóc to: drzewo, herb rodowy, kolumny itp.
Można tutaj umieścić również wyobrażenie swojego idealnego szefa i dobrych relacji z nim.

Podróże, Przyjaciele, Pomocni Ludzie
Znalazłam instrukcję mówiącą o umieszczaniu w tym kwadracie zdjęć konkretnych przyjaznych nam osób, jednak wolałam skupić się na grupach wesołych ludzi, spędzających razem czas. Do tego w związku z podróżami umieściłam tam zdjęcia z Grecji, Paryża< Nowego Jorku oraz Toskanii.
Z polecanych symboli wykorzystałam Anioły. Można również umieścić tutaj: zwierzęta domowe, mapy, globusy oraz po prostu zdjęcia uśmiechniętych obcych, pomocnych ludzi.
Praca, Kariera, Ścieżka Życiowa
Kolejna sfera w której skupiłam się na symbolach, a więc droga, jasna, prosta, wyraźna połączona z wodą. Do tego hasło: MOSTY ZAMIAST MURÓW.
Inne możliwe symbole: fontanna, klucze i tak jak w przypadku Sławy i Reputacji dyplomy, puchary itp.
Można tutaj umieścić również to co symbolizuje naszą wymarzoną posadę.

Nauka, Wiedza, Medytacja
Ostatni obszar, całkiem przyjemny jako, że bardzo lubię się uczyć. W związku z powyższym w kwadracie umieściłam książki, nazwy metodyk zarządzania projektami, które chciałabym poznać, Sowę - symbol mądrości, zdjęcie medytującej kobiety ponieważ chciałabym poświęcić temu i pozytywnemu myśleniu więcej czasu oraz hasło WSZYSTKO DOBRZE.
W tej ostatniej sferze można również umieszczać zdjęcia komputerów, dyplomów, podobizny nauczycieli (również duchowych), symbole wiedzy duchowej. Ponadto warto wkleić tutaj wizualizacje tego czego chcielibyśmy się nauczyć.

Oczywiście przy tworzeniu mapy marzeń można w poszczególne obszary wklejać rzeczy zupełnie „od czapy”, chodzi przede wszystkim o symbolikę i o nasze skojarzenia. Niemniej jednak, mi takie usystematyzowanie wiedzy bardzo pomogło.
Na swoją mapę patrzę codziennie gdyż wisi w nogach łóżka – dzięki temu jest pierwszą i ostatnią rzeczą jaką widzę każdego dnia, co przynajmniej w teorii ma wspomagać afirmację.
Za jakiś czas planuję zrobić mapę marzeń w innej formie, mniej standardowej, a mianowicie w formie elektronicznej. Myślę, że może jest ona mniej… hm… magiczna, ale dla osób które są zarobione, nie mają czasu ani miejsca na takie działania, może właśnie taka forma będzie bardziej przystępna, mniej czasochłonna, a przy tym równie skuteczna.
Zachęcam Was do zrobienia własnej mapy marzeń, nawet w wersji mini lub elektronicznej – jest to super zabawa, pozwala oderwać się od codzienności, a przy tym pomaga w doprecyzowaniu tego czego chcemy/o czym marzymy no i super wygląda:)

Więcej informacji o mapach marzeń znajdziecie tutaj:
http://www.solaris-rozwojosobisty.pl/mapa-marzen/
http://czary.pl/magia/magia-prakt-mapa-marzen.php
http://prosperita.edu.pl/mapa.html
http://www.maszke.pl/2013/04/jak-zrobic-swoja-mape-marzen/

Udostępnij ten post

16 komentarzy :

  1. Moja mapa leży sobie i co jakiś czas na nią spoglądam i o dziwo odchaczam kolejne spelnione punkty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo optymistycznie, tylko pogratulować:)
      Mam nadzieję, że mi też się uda chociaż kilka odhaczyć:)

      Usuń
  2. świetny pomysł! Ściany by mi chyba brakło, ale wart rozważenia :) Fajnie tak zebrać w kup wszstkie marzenia, sama jestem ciekawa co by mi wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem ciekawa - jeśli będziesz przygotowywać swoją mapę czy to na ścianie czy na dużym brystolu z przyjemnością popatrzę na efekty:)

      Usuń
  3. Mega inspirujące! Ale ja już nie wiem, gdzie palec czasem włożyć, nie będę więc chyba kombinować :) moje marzenia w głowie mam i ciągle o nich myślę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to wystarczy:) Ja teraz mam więcej czasu niż zwykle więc mogę się zajmować takimi rzeczami:)

      Usuń
  4. Super sprawa, w taki sposób naprawdę można sprecyzować, czego się od życia oczekuje, czego się chce, a co za tym idzie można podjąć konkretne działania w tych kierunkach :)
    Obecnie jestem mało wymagająca od życia, może coś by się znalazło, ale w tej chwili mam wszystko, co mi potrzeba.. prawie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w sumie podobnie, ale pomarzyć fajna rzecz;)

      Usuń
  5. Ja z mojej mapy mogę tylko odkreślić jeden punkt.. Nie obgryzam paznokci.. he he i tyle :)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny pomysł
    skonkretyzowane marzenia są lepsze od tych tylko w głowie

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe :)
    Chyba nie umiałabym ot tak stworzyć takiej mapy, mam niezbyt wygórowane marzenia chyba ;) Pomyślę o tym w wolnej chwili

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie właśnie naszła ochota, żeby stworzyć taką mapę marzeń :) Jutro kupię papier i do dzieła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super <3 ... I ja niebawem się za nią biorę...

    OdpowiedzUsuń
  10. mapa marzen dziala, jestem na to chodzacym dowodem, a robilam ich kilka przez ostanie 15 lat:)

    OdpowiedzUsuń
  11. mapa marzen dziala, jestem na to chodzacym dowodem, a robilam ich kilka przez ostanie 15 lat:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie opisane ^_^ I ciekawy blog ;)

    OdpowiedzUsuń

Pani Fanaberia - blog parentingowy z przymrużeniem oka © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka