Jesień

Uwielbiam jesień. Po bardzo długim spacerze dochodzę do wniosku, że październik to mój ulubiony miesiąc, zwłaszcza w takim wydaniu jak dzisiaj.
Na koniec spaceru deser - caffe latte i mus czekoladowy - rozpusta powiadam Wam! Od czasu do czasu można sobie trochę pofolgować:)


Na koniec cytat z jednego z moich ukochanym pisarzy, który nieodzownie kojarzy mi się z tą porą roku, niezależnie od książki. Ten fragment pochodzi z tomu opowiadań "Rzeczy ulotne":
"- Następnym razem ty zasiądziesz w fotelu - oznajmił Październik.
- Wiem - odparł Listopad. Był blady, miał wąskie usta. Pomógł Październikowi wstać z drewnianego krzesła - Lubię twoje historie. Moje są zawsze zbyt mroczne.
- Ja tak nie uważam - powiedział Październik - Po prostu twoje noce są dłuższe. I nie jesteś taki ciepły."
"Październik w fotelu" Neil Gaiman.

Udostępnij ten post

15 komentarzy :

  1. Jesień jest klimatyczna na swój sposób, a październik ma swój urok. Wrzesień to nie jest w pełni jesień, a listopad to już taki wstęp do zimy- chlabzdra i ciemność

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, październik to kwintesencja pięknej jesieni. Muszę przyznać że listopad też lubię, nie wiem czy to ze względu na urodziny które wtedy obchodzę, czy na wieczory pod ciepłym kocem czy może ponurość, która ma dla mnie też jakiś urok dziwny;)

      Usuń
  2. Pięknie:) też kocham jesień;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny ten październik - oby został z nami (taki) jak najdłużej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie od soboty wiszą u nas szare chmurzyska, mam nadzieję, że w końcu sobie pójdą łaskawie w cholerę;)

      Usuń
  4. tęsknię za taką jesienią, zazdroszczę spaceru wśród takich kolorów... :)
    a co do smaczności - u mnie wczoraj T. wyczarował krem słutański - polecam!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krem sułtański - brzmi cudnie:) Ja mam w planach w tym tygodniu zrobienie cynamonowych ślimaków z ciasta francuskiego;)

      Usuń
    2. OMG, pieczenie nie dla mnie, ale jak będziesz Tworzyć swoje wspaniałości cyknij fotki, chociaż wzrok pocieszę ;)

      Usuń
    3. Ja za to gotować nie znoszę i nie bardzo mi to wychodzi dlatego mój M. jest głównym kucharzem u nas:)

      Usuń
  5. My właśnie po spacerze po kolorowym jesiennym parku. Ależ mi się podobało. Choć i tak najpiękniejsza jesień jest w Bieszczadach, Serdecznie polecam każdemu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach - jesień w Bieszczadach.... jedyna w swoim rodzaju, aż się normalnie rozmarzyłam;))

      Usuń
  6. Ale mi narobiłaś ochotę na mus czekoladowy... Też lubię jesień :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. hej odpowiedziałam na pytania, zapraszam www.mamimunka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. świetne jest to zdjęcie ze słońcem między drzewami:)

    Korzystając z okazji zapraszam na rozdanie:)
    http://inspiracjeonline.pl/rozdanie-dla-kobiet-w-ciazy-i-mam/

    OdpowiedzUsuń

Pani Fanaberia - blog parentingowy z przymrużeniem oka © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka